23 januari 2006

Klotecollega's

LOL ik denk dat ik voornamelijk over mijn werk (leerkracht Latijn), mijn leerlingen en andere idioten op de wereld ga praten.

Anyway, ik krijg er de kriebels van als ze op 't werk niet doen wat ze moeten doen. Pas op, ik ben de eerste om toe te geven dat ik lang niet altijd in orde ben, dat ik een pak stipter zou moeten zijn 's morgens (eigenlijk gewoon in 't algemeen) en dat mijn administratie een hopeloze lost case is. Maar er is niemand van ons die graag toezicht doet. In veel scholen zijn er daar opvoeders voor. Bij ons mogen we per week een uur toezicht doen. God ja, we gaan er niet dood van, het maakt deel uit van ons takenpakket. Maar als zo'n jonge snotter van wiskunde vindt dat hij dat niet hoeft te doen, en dus leerlingen voor een gesloten deur laat staan als ze in hun lockers willen, dan krijg ik het. Ik heb dan maar, goeie ziel als ik ben, de deur opengedaan en hen binnengelaten. Meteen hebben ze een vrijgeleide om in de gangen te gaan rondlopen en allerhande stommiteiten uit te steken, want ik heb toezicht aan de andere kant van de speelplaats. Ik sta daar ook niet voor mijn plezier te koekeloeren, leerlingen arrest te geven wegens afval op de grond en ze van de tafels naar de banken te jagen. Dat hij verdomme zijn werk doet ! Grmbl !